Osnove podjetništva, trženje in poslovni načrt
Program se bo izvajal v obsegu: 30 pedagoških ur;
od tega teoretični del: 15 pedagoških ur, praktični del: 15 pedagoških ur.
Program bo organiziran v treh modulih in petih dneh po 6 pedagoških ur.
I. MODUL:
∼ Podjetništvo, odločitev za podjetništvo.
∼ Prednosti in nevarnosti/tveganja podjetništva ter najpogostejše napake podjetnikov začetnikov.
∼ Samozaposlovanje in drugačne oblike zaposlitve, statusne oblike gospodarskih subjektov in razlike med »s.p.« in »d.o.o.«.
∼ Kaj je socialno podjetje in kdo socialni podjetnik (kdo lahko pridobi status »socialnega podjetja«, pogoji za pridobitev tega statusa, dejavnosti, ki jih lahko opravlja socialno podjetje in omejitve, obveznosti).
∼ Razlike med socialnim podjetništvom in podjetništvom nasploh.
∼ Pogoji za opravljanje dejavnosti (tudi socialnega podjetništva), delo na črno, postopek registracije podjetja, informiranje o storitvah VEM točk.
∼ Vse temeljne poslovne funkcije v eni osebi.
∼ Analiza osebnostnih lastnosti in virov uspešnih podjetnikov (opisi in napotki za nadaljnji razvoj lastnosti, vprašalnik VPP iz orodjarne Zavodove spletne strani).
II. MODUL:
∼ Govorim jezik kupca »vi namesto mi« in jezik odgovornosti?
∼ Ali znam odgovoriti na potrebo/problem kupca?
∼ Kako osvojim umetnost pozornega poslušanja in parafraziranja ter to uporabim pri trženju?
∼ Celostna komunikacija z vidika nevrolingvističnega programiranja (vizualni, avditorni in kinestetični zaznavni tip).
∼ Odgovorite na vprašanje, v čem se vi in vaša storitev razlikujeta od drugih?
∼ Sistematično razlikovanje motivov kupcev.
∼ Praktični napotki za povečanje prodaje, ohranjanje strank in uspešno odzivanja na ugovore.
∼ Ključne prodajne veščine. Da ste komunikativni ni dovolj. Kreirajte poslovni uspeh tudi z vizualizacijo.
∼ Mreženje – vprašanja v razmislek iz orodjarne SpletiSvojoKariero.si.
∼ Orodja tržnega komuniciranja, najprimernejša za posamezno storitev/izdelek.
∼ (Spletna) promocija in oglaševanje v lokalnem okolju in širše (tudi preko socialnih omrežij).
III. MODUL:
∼ Oblikovanje poslovne ideje in kako preveriti ali je ideja prava in ali je ideja tudi poslovna priložnost?
∼ Zakaj poslovni načrt in najpomembnejše sestavine poslovnega načrta.
∼ Imeti enega ali več produktov in enega ali več dobaviteljev?
∼ Tržna raziskava, marketinški načrt, ocena tveganj.
∼ Konkurenca z vidika tržnega deleža, obsega prodaje, dobičkonosnosti, politike cen, prodajnih strategij.
∼ Prednosti in slabosti konkurence v primerjavi z vašo storitvijo/izdelkom.
∼ SWOT analiza (tržne prednosti, priložnosti, slabosti in nevarnosti vašega bodočega podjetja.
∼ Kako sestaviti dober poslovni načrt.
∼ Finančno načrtovanje in poslovanje.
∼ Prihodki (prihodki ne pomenijo tudi priliva).
∼ Vrste stroškov (razlike med stroški in izdatki).
∼ Pomen denarnih tokov in kazalnikov uspeha.
∼ Pomen mentoriranja v zgornjih fazah podjetništva.